|
Post by Voetbalfan on Feb 16, 2009 21:03:27 GMT 2
Hier een topic waarin je een lijstje mag maken van welke Anime-series je nu kijkt (en/of waar je ongeveer bent), welke je pas gezien hebt, welke je ooit hebt gevolgd en welke je nog wilt zien. Graag je mening erbij zetten ;D
Nou ik begin:
Ik kijk nu: * Pokémon: tja, het nieuwe seizoen is begonnen, hè? ;D * DragonBall Z: Blijft de leukste serie ooit, vind ik. Ben nu bij de (remastered-versie) Frieza saga. * Beyblade: Ik had G-Revolutions nog nooit gezien, dus besloot ik (weer) bij afl 1 te beginnen. Ben nu bij V-Force. * Chii's Sweet Home: Tja, heel kinderachtig misschien, maar ik vind het Zo schattig ;D * YuYu Hakusho: Weet nog niet, heb de 1e aflevering gezien, maar vind het nog niet alles.
Ik heb pas gezien: * Berserk: Erg bloederige serie. Al hou ik niet zo van Ridders e.d., een hele leuke serie. Vooral de finale. * Death Note: Pas de dvdboxen gekocht. Ik vond het leuk tot de Nero-sage maar de finale is weer top.
Ik heb (ooit) gezien: * Pokémon (seizoen 1 t/m 10) * Beyblade (1e en 2e seizoen. Vond ondanks de slechte animatie de 1e de beste [qua verhaal enzo]) * DBZ en GT (edited) * Digimon (1e en 2e seizoen) * Yu-Gi-Oh! (t/m de Battle City saga) * Berserk * Death Note * Shin Chan * Elfen Lied * Gundam Wing * Cyborg 009 * Flint The Time Detective ;D * Shinzo (de meeste vinden deze niet echt leuk, maar de uncut versie vond ik de moeite waard)
en vast nog een heleboel waar ik niet op kan komen op het moment...
Welke series wil ik nog zien? * Dragon Ball: Ik heb deze serie gek genoeg nog nooit gezien... * Beyblade G-Revolution * Gauntz * NGE: (weet nog niet. Heb de eerste 5 afleveringen gezien en vond m niet echt top. Is het de moeite waard om m af te kijken?)
Nu jullie...?
|
|
|
Post by Hercule on Feb 17, 2009 1:11:54 GMT 2
Leuk topic Nu mee bezig: Bleach Naruto Shippuuden Pokemon D/P Clannad after story Gezien: The Melancholy of Haruhi Suzumiya: Geniaal Lucky Star: Kanon 2006 Air TV Clannad Clannad after story Dragonball Z (Ook mijn favo serie) Dragonball GT Beyblade seizoen 1 en 2 Yu-gi-oh (tot waar ze bij jetix stopte) Digimon seizoen 1 en 2 Crayon Shin-chan To-Love-Ru Gundam Wing Pokemon Pokemon Advanced Fate Stay Night School rumble D-gray man Flint The Time Detective Medabots seizoen 1 en 2 (De GBA rpg was overigens ook onwijs leuk) Shaman King Bobobo-bo Bo-bobo En natuurlijk de series waarvan ik niet wist dat het een anime was zoals Alfred J Kwak. Welke series wil ik nog zien?: Naruto Dragonball Death Note Dr slump school rumble seizoen 2 One piece
|
|
|
Post by SS Kakarot on Feb 17, 2009 1:31:18 GMT 2
Erg leuk topic ja. Op het moment volg ik alleen Pokemon, en ik kijk regelmatig een aflevering/film van DB/Z/GT. ;D Verder loop ik de laatste tijd een beetje achter wat Anime betreft. Dus dan maar gewoon een lijstje met wat ik ooit gezien heb: Blue Gender Cowboy Bepop DB DBZ DBGT Death Note Digimon Eagle Riders Gasaraki Gatchaman Gundam Wing Martian Successor Nadesico Naruto Neon Genesis Evangelion Pokemon Robotech Samurai Pizza Cats Shin Chan Star Blazers Street Fighter 2 Superpig Teknoman Three Little Ghosts Yu-Gi-Oh Yu Yu Hakusho Zal vast wel iets vergeten zijn. De echte oude, zoals dus bijv. Alfred J. Kwak tel ik ook maar even niet mee, want toen wist niemand van ons wat Anime was denk ik. Wat ik nog ooit zou willen zien: Black Cat Dr. Slump Escaflowne Gundam Seed One Piece Kan nu even niets meer bedenken, maar zullen er vast wel meer zijn.
|
|
|
Post by Hercule on Sept 2, 2009 0:02:23 GMT 2
Update sinds verleden keer:
Deze zomer af gekeken:
Baccano Elfen Lied Bokusatsu Tenshi Dokuro-chan Bokusatsu Tenshi Dokuro-chan 2 Ichigo 100% Eden of the east Full metal panic Full Metal Panic? Fumoffu Full Metal Panic! The Second Raid Furi Kuri Ga-Rei -Zero- Gantz Gantz second stage Seizoen Genshiken Genshiken 2 Genshiken OVA K-ON! Natsu no Arashi! Mai hime (plus de dvd specials) Mai otome (Plus de specials) Mai otome Zwei Utawarerumono Hatsukoi Limited
En nog voor de zomervakantie had ik Death note afgekeken
|
|
|
Post by SS Kakarot on Sept 2, 2009 0:37:16 GMT 2
Dat is een flinke lijst, ik heb de laatste tijd echt niet veel Anime meer gezien.
|
|
|
Post by Frey on Sept 2, 2009 17:51:04 GMT 2
Ik heb vooral al die dingen van Fox Kids gezien: - Digimon - Shinzo - Medabots - Flint the Time Detective - Shin ChanNatuurlijk ook: - Dragon Ball Z - Dragon Ball GTIn januari 2007 keek ik voor het eerst Anime op de computer en ook voor het eerst in het Japans met Engelse fansubs. Het was een serie over honden: - Ginga Nagareboshi Gin - Ginga Densetsu WeedIk was meteen verkocht en ik had alle 47 afleveringen binnen 2 dagen(!!!) gezien. De laatste Anime die ik gekeken heb was: - Bokusatsu Tenshi Dokuro-chan - Pipiru piru piru pipiru pi!En dan blijft er nog eentje over en dat is na jaren nog altijd mijn grote favoriet: - PokémonEn dan zal er wel nog veel meer zijn, vooral van vroeger op Kindernet enzo. Nils Holgersson bijvoorbeeld waar ik afgelopen kerst de volledige dvd box van kreeg en die ik binnen 2 dagen had uitgekeken.
|
|
|
Post by Hercule on Sept 3, 2009 23:02:34 GMT 2
Gisteren toevallig de opening en ending gedownload, leuke anime vond ik het maar seizoen 2 vond ik wel wat vaag. Blijkbaar hadden ze een groot aantal light novels overgeslagen. Het grappige van Nils holgersson vind ik dat die gemaakt is door de studio die nu Naruto en Bleach maakt. En nils zelf werd ingesproken door degene die ook o.a Arale (dr slump) kei (Akira) en meer recent Balalaika (black lagoon) insprak Mijn laatst gekeken anime zijn overigens: SekireiKannagi
|
|
|
Post by Voetbalfan on Sept 9, 2009 20:19:03 GMT 2
heb de laatste tijd ook niet echt veel meer gezien. Laptop kapot, ben dus ook alles kwijt zeg maar... Gezien: Pokémon Battle Dimension (op enkele afleveringen na). Eerste 2 afleveringen van Hungry Heart/Wild Strikers Tja inderdaad niet veel Serie die ik nog wil zien: Higurashi (kleine stukjes gezien op internet en zag er best leuk [lees: wreed] uit) .
|
|
|
Post by Hercule on Sept 11, 2009 23:33:50 GMT 2
Laatst gezien: Kamen no maid guy
Vreemde anime. niet de beste anime ooit maar wel grappig
Ook gezien: Ghost Hunt: erg spannende anime. asu no yoichi: soort van comedy versie van kenshin. erg leuk
|
|
|
Post by Frey on Aug 17, 2010 14:14:53 GMT 2
Elfen Lied is nu aan de beurt.
|
|
|
Post by Frey on Aug 19, 2010 0:37:45 GMT 2
Ik vroeg me af of er nog mensen zijn die tips hebben voor een goede anime. Ik ben nou niet echt een gigantische anime fan die echt alles wil zien, ik ben echt heel kieskeurig. Eigenlijk kies ik ze niet eens echt, ik kom ze per toeval tegen. Begin 2007 keek ik voor het eerst anime in het Japans met Engelse subs. Dat waren "Ginga Nagareboshi Gin" en "Ginga Densetsu Weed", een serie over honden. Dit kwam ik zomaar tegen toen ik op youtube wat filmpjes bekeek over honden. Ik was toch wel nieuwsgierig en ik ging er wat dingen over lezen. Daarna was ik overtuigd en vervolgens begon ik alles achter elkaar te kijken. Ik kan dan niet meer stoppen met kijken. Daarna weer een tijdje niets. Hoewel ik vooral interesse had in anime met dieren, kwam ik vorig jaar iets anders tegen. Iemand kwam met een link met een kort filmpje en dat kwam uit "Bokusatsu Tenshi Dokuro-chan". Vooral de tekenstijl sprak me aan en het waren niet zoveel afleveringen, dus besloot ik die ook te kijken. Ik vond het weer erg leuk, alleen zat er natuurlijk niet echt een verhaal in. Nu kwam ik dus "Elfen Lied" tegen. Ik had net Friday the 13th gezien op tv en ik was in de horror stemming. Toen kwam ik deze anime toevallig tegen. Het was een treurige en bloederige scène. De tekenstijl sprak me weer heel erg aan en ik was wel benieuwd naar het verhaal hierachter. Na wat gelezen te hebben, moest ik ook deze serie zien. Nog nooit heb ik zo genoten van een anime die gewoon over mensen gaat. Ik ben helemaal verkocht. Elfen Lied kan ik dus het beste als voorbeeld gebruiken. Als ik weer een anime wil kijken, dan moet het hierop lijken. Sowieso moet het dezelfde tekenstijl hebben. Ook het verhaal is een goed voorbeeld. Ik houd van dit soort duistere verhalen met een mix van treurige, vrolijke en soms wat bloederige en gewelddadige scènes. En niet overdreven veel afleveringen. Nou kom maar op. Probeer me maar eens warm te maken voor een prachtige anime. Tot nu toe is het namelijk niemand gelukt, want zoals eerder gezegd kwam ik het zelf steeds per toeval tegen. Succes, op jullie schouders rust een zware taak.
|
|
|
Post by Hercule on Aug 8, 2011 2:14:12 GMT 2
|
|
|
Post by Frey on Aug 11, 2011 3:39:20 GMT 2
Laatste dagen eindelijk weer eens wat anime gekeken. Fortune Arterial en Yosuga no Sora vond ik erg leuk. Vooral de verhaallijn bij de 2e vond ik erg boeiend. Maar ik ben vooral erg onder de indruk van Myself ; Yourself. Ik vind de verhaallijnen van de personages echt sterk en mooi uitgewerkt. Ook de tekenstijl vind ik geweldig. En dan heb je ook nog die schitterende soundtrack. Dit zijn echt mijn 2 favoriete muziekjes: Die laatste hoor je onder andere bij het afscheid van de Wakatsuki tweeling en dat ging me dus echt door merg en been, de vriendengroep die weer uit elkaar viel. Zelden zo gelachen en gehuild bij een programma. Zo, dat moest ik even kwijt. Nu moet ik echt weer even stoppen, want ik ben echt erg gevoelig voor dit soort dingen. Volgende zomervakantie weer.
|
|
|
Post by Hercule on Aug 11, 2011 9:51:41 GMT 2
Yosuga no Sora vond ik vergelijkbaar met Amagami ss. Beide maakte niet gebruik van een doorlopende verhaallijn maar van het zogenaamde omnibus formaat. Het heeft me wel moeite gekost om Yosuga no Sora af te kijken want vooral de laatste arc vond ik te ver gaan.
|
|
|
Post by Frey on Aug 11, 2011 14:03:43 GMT 2
Het heeft me wel moeite gekost om Yosuga no Sora af te kijken want vooral de laatste arc vond ik te ver gaan. Ja, de laatste 2 afleveringen waren vrij heftig. Maar je voelde natuurlijk wel al aankomen dat ze hier naartoe gingen werken. Ik vond het verhaal echter wel mooi uitgewerkt en bij anime vind ik inmiddels niks meer echt schokkend op die manier. Wat houdt dit precies in?
|
|